موسیقی

موسیقی

وبلاگی برای آشنایی با موسیقی
موسیقی

موسیقی

وبلاگی برای آشنایی با موسیقی

نـت آهنگ بسیار زیبای کاپـریـس 24 پاگانینی

آهنگ بسیار زیبای کاپریس بیـست و چهـار (Caprice 24) اثر نیـکولو پاگانینی (Niccolo Paganini)  دارای یک تم و یازده واریاسیون است که در گام لا مینور برای ویولن تنظیم شده.


نیکولو پاگانینی، ویولنیست معروف و مشهور ایتالیایی در بیست و هفت اوکتبر 1782 بدنیا آمد و در بیست و هفت می 1840 فوت کرد

پاگانینی بعد از آنکه درس‌های مقدماتی موسیقی را از پدرش آموخت، شش ماه نزد جاکومو کوستا (متولد ۱۷۶۱) -که خواننده اپرایی مشهور بود- آموزش‌های خود را ادامه داد. معلم بعدی نیکولو فرانچسکو نیکو بود که به گفته پاگانینی تأثیر بسزایی در اطلاعات موسیقایی او داشت. یکی دیگر از معلم‌های نیکولو جوانی چروتو(یا الساندرو سروتو) نام داشت که نوازنده ای اهل جنوا بود. پس از آموزش ویولون زیر نظر چروتو، نیکولو به همراه پدرش برای تکمیل اطلاعات هنری اش نزدالساندرو رولا در پارما رفت.


رولا وقتی برای اولین بار صدای ساز نیکولو را شنید به او گفت که من در نوازندگی هیچ چیزی برای آموختن به تو ندارم و او پس از چند ماه آموزش زیر نظر رولا، برای یادگیری آهنگسازی نزد فرناندو پائر رفت که آهنگساز اپرا کمیک و مائسترو دی کاپلا (maestro di cappella) در پارما بود.

 در هفده سالگی کسی در ایتالیا وجود نداشـت که به او ویولن آموزش بدهد و قطعات بسـیـار مشکلی برای ویولن می ساخت که حتی در بعضی اوقات تـنـها خود او قادر به نواخت آنهـا بود.

              

پاگانینی اولین کنسرت خود را در ۱۲ سالگی اجرا نمود و اولین اثر مهم خود یعنی la carmagnola را که عبارت است از یک تم و چند واریاسیون برای ویولون و گیتار در ۱۳ سالگی نوشت.   

                   

بعد از مرگ او او را در یکی از شهر های ایتالیا دفن کردند و بعد از چند وقت مردم آنجا اعتراض کردند که شب ها از قبرستان صدای ویولن می آید و سپس او را به جای دیگری منتقل کردند

                        

برای دانلــود نت آهنگ کاپریس 24 ایـــنـــجـــا کلیک کنید


منبع عکس ها و قسمتی از مطالب سایت Wikioedia.org


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.